Pleunie's reis in Vietnam

Het prachtige oude Hoi an

Heey allemaal,

Hoi an is prachtig en leuk. Het heeft een heel oud en klein centrum. Het centrum is scootervrij waardoor het er rustig en idyllisch aan voelt. Vroeger was Hoi an een havenstad waar koopleiden kwammen uit Frankrijk, China, Japan en Nederland. De koopmanshuizen zijn ook allemaal die stijlen en supergoed bewaard gebleven. Daarnaast hangen er overal lampionnetjes. Hoi An heeft zich helemaal op toeristen gericht. Maar het is er niet mega druk en de verkopers zijn niet opdringerig. Ook is de sfeer van de oude stad goed bewaard gebleven.

Ook ben ik naar de Ruines van My Son geweest. Dit waren vroeger allemaal tempels van het Champa volk. De tempels zijn gebouwd tussen 7de en 13de eeuw. Een gedeelte is verwoest in de oorlog maar vele zien er nog steeds prachtig uit. Het doet echt denken aan de ruines in Jungle Book en liggen ook verscholen in het oerwoud.

Ik heb super genoten van Hoi An en de omgeving. Morgen reizen we weer verder en over 12 dagen ben ik alweer thuis. Zo op het einde van mijn reis denk ik steeds vaker aan thuis en heb ik superveel zin om iedereen weer te zien. Maar eerst nog even genieten hier, hoor.

Groetjes en kusjes,

Pleunie

Reacties

Reacties

ben sturme

Hoi Pleunie, het is hier maandagavond 2 mei 22.30 uur en ik heb zojuist nog even met je mee 'gesmuld' van Vietnam.
Gaaf meid. You will remember this experience for the rest of your life! Ben

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active