Pleunie's reis in Vietnam

aangekomen in Ho Chi Minh city

Heey allemaal,

Ondertussen al 6 dagen in Ho Chi Minh city. Dus is het maar eens tijd om jullie iets te vertellen over hoe het tot nu toe gaat.

Na mijn reis van 16 uur was de aankomst hier best een schok. Je wordt overweldigend door de hitte en het gebrom van scooters en getoeter. Het is hier nu 34 graden, dus dat was in het begin even wennen. Maar dat is ondertussen al normaal. Iedereen rijdt hier op scooters daarbij komt ook nog dat er geen echte verkeersregels zijn, gevolg totale chaos in het verkeer. Gelukkig werd ik op gehaald door een van de coordinators van the Green Lion, de organisatie hier.


Ik verblijf samen met de 20 andere vrijwilligers in het Saigon Tourist Hospitality College. Je kunt hier studeren als je in de touristische sector wil gaan werken. We krijgen onze maaltijden geserveerd in het restaurant van het college, waar de leerlingen oefenen voor later. We hoeven dus nooit te koken wat echt een luxe is.

Deze eerste week was een cultuurweek. Dit houdt in dat ik een Vietnamese les heb gehad, loempia's gemaakt, sightseeing Ho Chi Minh en de Chu Chi tunnels bezocht. Het was erg leuk om heel even Ho Chi Minh te zien, maar ga nog zeker meer de stad in om het te zien. De tunnels waren heel bijzonder. Het is interresant om te zien hoe de Vietcong vocht tijdens de oorlog. Ze hadden namelijk geen bommen of mijnen, zoals de amerikanen. Deze eerste week was gewoon echt genieten en de vietnamese cultuur leren kennen.

Volgende week ga ik beginnen op het vrijwilligersproject. Als eerste ga ik les geven op het college en daarna ga ik in het kindertehuis werken. Ik kan niet wachten om te beginnen en echt ervaring op te doen.

Groetjes Pleunie

Reacties

Reacties

Pleunie

http://en.sthc.edu.vn/
Link naar de pagina van de school

oude buurtjes

Hoi Pleuni,

geweldig dat je dit doet en wat zal dit een schat aan levenservaring opleveren vergeet vooral niet dat je van elke minuut geniet en het opslaat heel veel plezier en we blijven je volgen.

groetjes van Jan Inge Lotte en Jelle

overbuurvrouw

Beste Pleunie,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Ik wens je veel plezier en succes met dit avontuur. Super dat je dit doet. Het wordt vast een ervaring om nooit te vergeten.

Groetjes,

Stephie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active