Pleunie's reis in Vietnam

Lesgeven op het college

Heey Allemaal,

Deze week heb ik geholpen bij de Engelse les. Het niveau van engels is erg slecht bij de leerlingen. Simpele vragen zoals 'What do you like?' zijn moeilijk voor deze leerlingen. En omdat de leraren ook geen goede uitspraak hebben, ontwikkelen de leerlingen eigenlijk geen taalgevoel.

Ik help de leerlingen bij hun opdrachten en let dan vooral op hun uitspraak. Daarnaast moet ik vaak voor de klas woordenlijsten oplezen en de leerlingen moet de woorden dan herhalen.

Waar ik verbaasd over ben is dat er in de klas eigenlijk geen discipline heerst. De leerlingen praten vaak door elkaar heen en ook als de leraar spreekt. Daarnaast is het heel normaal om op je telefoon te zitten tijdens de les.

Vrijdagmiddag is er een speciale bijeenkomst van de English club. Deze club is voor leerlingen die graag beter engels willen leren spreken. De bijeenkomst worden georganiseerd door de leerlingen, dus niet door de leraren. Tijdens de bijeenkomst worden er allemaal leuke taalspelletjes gespeeld en engelse liedjes gezongen. Er heerst een leuke sfeer en het is er erg gezellig.

Het is echt superleuk dat de leerlingen mij allemaal tips geven over dingen die ik kan zien en doen. Zo ga ik dit weekend naar een speciale weekendmarkt op advies van een leerlingen. Ook krijg ik tips over leuke cafes en andere bars.

Deze week is voorbij gevlogen en kan me ook niet voorstellen dat ik hier al 2 weken ben. Ik kan niet wachten om volgende week de leerlingen weer te helpen met hun engels. Maar eerst gezellig weekend vieren. Ik ga verschillende dingen doen zoals naar de dierentuin en een skybar. Maar daar later meer over.

Groetjes Pleunie van Lieshout

Reacties

Reacties

Pedro

Je schrijft leuk! Leest prettig.
Geniet ervan, veel plezier. Liefs!

mark kokke

Mooi avontuur, Pleunie. Vooral veel ervan genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active