Pleunie's reis in Vietnam

Geweldig weekend in HCM city

Heey allemaal,

Afgelopen weekend echt heel veel gedaan en gezien. Vrijdagavond ben ik met een aantal andere vrijwilligers naar een skybar geweest. Een skybar is een bar op het dak van een hoog gebouw. Je hebt hier verschillende skybars, maar wij zijn naar eentje geweest op de 23ste verdieping. Dit is niet de hoogste, maar je betaald dan ten minste niet zo veel geld aan een drankje of entree. Het uitzicht van de bar is echt heel mooi. Je zit allemaal lichtjes zo ver als je kijkt en het voelt heel onwerkelijk. Ik ga nog een keer naar de skybar, denk ik. Ik zou graag een keer de zonsondergang vanaf daar willen zien.

Zaterdagochtend ben ik naar het nationaal historisch museum geweest. Volgens mijn reisgids zou het erg interresant zijn. Het was wel leuk om allemaal die oude voorwerpen te zien en een beetje informatie te krijgen over de geschiedenis van Vietnam, maar het was niet helemaal wat ik ervan verwachten. Vervolgens ben ik naar een superleuke markt gegaan op aanraden van een student. Op de markt stonden allemaal kraampjes die vintage en design spullen verkocht. Ook waren er kraampjes met beauty artikelen. Er waren allemaal vietnamese meiden van mijn leeftijd en ik was de enige tourist. Op de markt heb ik een leuke vintage spijkerjack gekocht en een henna tattoo laten zetten. Deze zit er echt uit als een echte tattoo, maar blijft een week zitten.

Na de markt ben ik naar een hele mooie kantonese pagode gegaan. Dit was echt prachtig. Er stonden allemaal mooie beelden. Ook rook het er heel erg naar wierook wat er voor zorgde dat je echt het gevoel hebt op een bijzondere plek te zijn. Ik zal er een paar foto's van uploaden dan heb je een indruk. Ondertussen was het 2 uur s'middags en wat het superwarm. Een van de warmste dagen sinds ik hier ben. Dus ben ik terug naar het huis gegaan.

Zondag ben ik met 7 andere vrijwilligers naar de dierentuin geweest. We waren uitgenodigd om mee te helpen bij een uitstapje naar de dierentuin voor leerlingen van een basisschool. Ik denk dat ze ongeveer 10 jaar waren. In ochtend hebben we rondgelopen en alle dieren bekeken. Het is erg zielig om te zien in wat voor kleine hokjes de dieren zitten. In de dierentuin hadden ze leeuwen en tijgers maar deze zitten in hokken met een betonnen vloer en hun hok lijkt totaal niet om hun natuurlijke leefomgeving. Ook waren er olifanten, maar deze waren erg slank.

Na dat we s'ochtends hadden rondgelopen waren de leerlingen en wijzelf uitgeput. Daarom gingen we in de middag spelletjes met de leerlingen spelen. Om 3 uur was de dag voorbij en waren wij allemaal kapot.

Het was dus een druk, maar leuk weekend. Volgende week ga ik alweer mijn laatste week lesgeven. De weken erna ga ik nog in het kindertehuis werken.

Groetjes Pleunie

Reacties

Reacties

Tonja van Lieshout

Leuk Pleunie, het verhaal met de foto's.
Blijf jezelf en ons verrassen.

Oma en Opa van Lieshout

Lieve en kordate Pleunie,

Ook wij zijn best erg trots op onze kleindochter Pleunie, heel mooi wat de allemaal meemaakt en vooral wat je allemaal doet. Geniet er nog van en blijf daar goed gezond en tot ziens tzt. in het Bakhuuske.
Oma en opa van Lieshout
ps. met Oma gaat het de goede kant op, langzaam dat wel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active