Pleunie's reis in Vietnam

Mui Ne

Hallo iedereen,

Afgelopen weekend ben ik naar Mui ne geweest, een strandplaats zo'n 200 km van Ho Chi Minh. Ik ben hier vrijdagavond samen met 2 andere vrijwilligers heen gegaan. We zijn om 17 uur vertrokken met de slaapbus. In deze bussen heb je 2 ligstoelen boven elkaar zodat je kan slapen. Om 22 uur kwamen we aan bij ons hostel. We hadden een schoon en leuk hostel. Als je uit de slaapzaal liep kwam je op de binnenplaats met zwembad en restaurant, wat echt superleuk was.

Zaterdag hebben we s'ochtends aan het zwembad gelegen. S'middags zijn we naar de zandduinen geweest. Doordat het in Mui Ne erg hard waait worden er hoge zandduinen gevormd. Als je op de zandduinen bent heb je een beetje het gevoel alsof je in de woestijn staat. Na het bezoek aan de duinen ben ik snel gaan douchen om al het zand van me af te spoelen. S'avonds hebben we wat gedronken in het hostel en zijn daarna naar een club gegaan. Het was echt superleuk en waren daardoor pas om 4 uur s'ochtends terug in het hostel.

Zondag was het natuurlijk pasen. Dit vieren ze niet in Vietnam. Toch hadden we met een aantal mensen afgesproken samen te ontbijten als een soort paasontbijt. Dit mislukte een beetje door de kater die vele hadden van de avond uit. Zondag zijn we wel naar het strand gegaan. Mui Ne is ideaal voor kite surfen vanwege de hoge golven en sterke wind. Hierdoor is het niet echt een strand om lekker op te zonnen of te zwemmen.

Toch heb ik hartstikke genoten van mijn weekend in Mui Ne. Het was fijn om weer even frisse lucht in te ademen en stilte om je heen te hebben na 3 weken in de stad te zijn geweest.

Maandagochtend om 3 uur zijn we teruggekomen uit Mui Ne en ben ik snel mijn bed ingedoken en daar ben ik de rest van de ochtend niet meer uitgekomen. Helaas kreeg ik maandagavond last van een voedselvergifting. Gelukkig was die de volgende ochtend al wel verdwenen, maar dinsdag toch rust gehouden.

Ik ben nu bijna een maand weg van huis. Ook al voelt het niet als een maand. Toch mis je iedereen thuis wel. Daarom vind ik het erg leuk om reacties te lezen op mijn blog. Dus als je vragen hebt of een reactie wil plaatsen doe dat gerust.

Groetjes Pleunie

Ps. Op mijn blogpagina vind je ook verschillende foto's

Reacties

Reacties

Chiarangela

Lieve Pleunie,

Wij lezen al jouw verhalen met veel plezier. Het is een bijzondere ervaring die je daar op doet en ondanks dat je het leuk hebt, kan ik me goed voorstellen dat je je familie, vrienden, kortom je thuis mist. Gelukkig heb je daar een fijn gezelschap ontmoet.
Heel veel plezier nog and keep up the good work!

Kus!

Chiarangela

ivana

Lieve Pleunie
ik ook lees je berichten met veel plezier. Fijn dat je zo goed bevalt. Tot de volgende verhaaltje
, een Nederlands zoentje
Tante Ivana

Anne Katrien

Ha Pleunie,

Het klinkt allemaal heel goed, wat je allemaal meemaakt!

Groet,

Anne Katrien

oma en opa van lieshout

lieve Pleunie,
Fijn dat je zoveel meemaakt, geef je ogen en oren maar goed de kost en alles is voor jou ook nieuw.
Geniet er van, wij zijn trots dat je dat allemaal ervaart.
Hou je taai en blijf goed gezond en nog alle goeds.
ps. de paasbrunch was bij jullie thuis, met 15 totaal, heel fijn, jammer jij was er niet bij, volgende jaar wel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active