Pleunie's reis in Vietnam

Update

Hallo allemaal,

Ik heb al even niets meer van mij laten horen. Dit komt vooral omdat volop aan het genieten ben. Daardoor heb ik tig andere dingen te doen dan mijn blog te schrijven. Maar ik ben nu begonnen aan mijn rondreis en zal proberen jullie hiervan op te hoogte te houden en anders vertel ik alles wel bij thuiskomst.

Ik heb ondertussen het kindertehuis en vrijwilligershuis verlaten. Dit was wel even zwaar. Ik vond het heel jammer om de kinderen te verlaten. Ik was toch erg aan ze gehecht geraakt. Ook heb ik de mogelijkheid om in Nederland weer allemaal dingen doen, terwijl zij dan nog binnen in dat kindertehuis zitten. Daarnaast heb ik echt superleuke meiden leren kennen in het vrijwilligershuis. Ik weet dat ik de Nederlandse meiden zeker nog ga zien thuis. Maar de rest woont wel erg ver weg.

Na mijn vertrek uit het vrijwilligershuis heb ik samen met 2 andere vrijwilligers, Isabel en Taryn, meegedaan aan een fietstour van 5 dagen. Wij waren de enige buitenlanders die meededen aan deze tour. Deze tour werd namelijk georganiseerd om nieuwe reisgidsen te trainen. En natuurlijk wilden ze graag wat buitenlanders mee hebben, waardoor het erg goedkoop was voor ons. Wel vergaten ze soms dat wij rustig wilden genieten van de omgeving en soms te stoppen om een foto te maken.

De fietstour ging door de mekong delta, een gebied zo groot als Nederland met ongeveer net zoveel inwoners en net zo vlak. We hebben hier 4 dagen gefietst en zo'n 210 kilometer afgelegd. We zijn echt door het platteland gefietst van Vietam op allemaal kleine paadjes. Ook hebben we een drijvende markt bezocht en zijn we door een mangrove bos gevaren. Echt allemaal prachtig.

Na de fietstour heb ik afscheid genomen van Isabel en Taryn en ben ik begonnen aan mijn groepsreis van Shoestring. Het is maar een klein groep. We zijn maar met zijn vieren, maar het is wel gezellig en lekker rustig in de bus.

De eerste 2 dagen van de reis waren in Ho Chi Minh. Daar had ik natuurlijk al veel gezien dus heb ik gewoon een beetje gechillt in het park en ben wat gaan winkelen. Maar ben ook nog een middag teruggegaan naar het vrijwilligershuis om even echt afscheid te nemen van de meiden en gewoon nog een fijne middag te hebben.

Ho Chi Minh hebben we verlaten met de nachttrein naar Nha Trang. Deze was opvallend luxe, de bedden waren prima en toilet was ook in orde. In Nha Trang hebben we een heel dag aan het strand gelegen. De volgende dag zijn we naar Whale Island gegaan. Dit is een heel klein tropisch eilandje. We verbleven hier 2 nachten in bamboo hutjes. Het voelde alsof ik op het onbewoonde eiland zat van het nummer van Kinderen voor Kinderen. Ik heb hiervan genoten en ben echt tot rust gekomen.

Vandaag hebben we heel lang gereden en morgen rijden we verder naar Hoi An. Men zegt dat Hoi An prachtig en gezellig is. Dus kan niet wachten om het te zien.

Het was even tijd voor een grote update, sorry. Maar ik ga nu proberen dagelijks een paar minuten tijd te vinden om iets te schrijven op mijn blog nu ik zoveel ga zien.

Als ik thuiskom zal ik nog veel uitgebreid vertellen over mijn fietstour maar nu zijn jullie weer even up to date.

Groetjes en kusjes,

Pleunie

Reacties

Reacties

tante Ivana

mooi bericht, geniet ervan

Pedro

Mooi om over jouw belevenissen te horen. Ondertussen genieten wij van de Costa del Sol (Nerja)

Anne Katrien

Klinkt goed, die fietstocht. Andries en ik zijn net terug van heen en weer naar Oisterwijk fietsen (gewoon in Nederland, maar ook leuk!)

Oma en opa

Lieve en kordate Pleunie,

Geweldig wat je allemaal meemaakt, heel indrukwekkend! Bewaar het goed op je harde schijf als een heel fijne herinnering. Wij verheugen ons op jouw thuis komst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active