Pleunie's reis in Vietnam

Sapa

Heey allemaal,

Ik ben vandaag terug gereden vanuit Sapa naar Hanoi, een rit van 6 uur. Dus daar zijn we de hele dag zoet meegeweest. Nu rustig op de hotelkamer.

Sapa is klein plaatsje in de noorden van Vietnam waar je prachtig kan wandelen. Sapa ligt op 1600 meter hoogte, tussen de prachtige bergen met rijstvelden. Rond Sapa wonen verschillende etnische minderheden die nog in traditionele klederdracht rondlopen. Ik ben naar een markt geweest in een van de dorpen van deze minderheden, de Flower Mong. Dit was echt heel bijzonder. Je ziet overal dingen die zo uit de reisgids kunnen komen. Ik heb hier ook prachtige foto's gemaakt die ook zeker online komen te staan.

In Sapa heb ik ook een trektocht gemaakt van 2 dagen. Deze was niet erg zwaar. Waarschijnlijk komt dat omdat ik gewend ben om met mijn ouders te wandelen. De nacht brachten we door bij een Vietnamees gezin. We kregen hier ook traditioneel vietnamees te eten. Ik vertrouwde het eten alleen niet zo dus heb er niet teveel van gegeten. Achteraf terecht, want twee van onze groepsleden waren de dag erna ziek van het eten.

De wandeling was prachtig. Ik kan jullie dit nu wel allemaal gaan vertellen maar ik kan het veel beter laten zien door de foto's. Dus kijk daar even naar.

Morgen vertrek ik naar Halong Bay en daarna neem ik al het vliegtuig naar huis. Anders gezegd over 48 uur vlieg ik al naar huis. Heel gek want de tijd hier is gevlogen, maar heb ook wel heel erg de behoefte om Mam en Pap en iedereen weer te zien. Maar eerst ga ik dit avontuur prachtig afsluiten in Halong Bay.

Groetjes en Kusjes Pleunie

Reacties

Reacties

Herma Ginjaar

Hoi Pleunie,

Wat een prachtige foto's. Als je thuiskomt zul je heel wat te vertellen hebben. Ik wens je nog een leuke tijd toe.
Groetjes vanuit Winterswijk!

Inge

Hey pleunie, inderdaad wat vliegt de tijd, maar wat een prachtige reis heb je gemaakt. Een ervaring die ze je niet meer afnemen, geniet nog van de laatste dagen en een goede terug reis. Liefs van ons

Pedro

Toch zeker nog wel een afsluitend reisverslagje zodra je thuis bent, met foto's?
Geniet van de laatste dagen. Vietnam zal jou missen, jij zult Vietnam missen en wij verheugen ons op jouw thuiskomst. Tot zaterdagochtend héél vroeg op Schiphol.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active